Körtelfeber ? :O

Okej, detta skrämmer mej kan ja säga men fick höra idag att Malin har körtelfeber och ligger hemma och e sjuk precis som ja och då börjar man ju undra, har hon smittat mig? Så jag har läst en del om körtelfeber och så och ja tror att ja kan ha början på det för ja har huvudvärk, ont i magen, känner mig illamående och är förfäligt trött hela tiden, men så står det att det tar 2-4 vckor från och med det att man får smittan tills sytom visas och då är frågan hur länge Malin har gått med smittan och hur tidigt ja isf blev smittad. Det står att det int smittar så himla lätt, int genom luften och så men genom kroppskontakt och saliv, missförstå mig int nu :O Men visst har Malin och ja kramats de senaste veckorna och druckit ur samma flaska eller ätit på samma macka så man börjar ju undra om ja har början till körtelfeber. Dock har ja int fått ngn feber än men jag har kallsvettats och ja känner att den är på väg närsomhelst så mamma sa iaf att vi får avvakta över helgen och om ja får hög feber och mer ont u halsen så ska vi ringa till vårdcentralen. Hoppas int att det e körtelfeber!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback