Gymnasiet

Ush vad snabbt sommarlovet har gått! Fick typ en chock nyss när jag såg att det bara är exakt 2 veckor imorrn tills skolan börjar :O. Vart tar tiden vägen egentligen? Det känns som om den bara flyger iväg! När man är ledig glömmer man lätt vilket datum det är och när jag väl tittar i kalender så får jag en smärre chock, tiden går så snabbt, för snabbt! Dessutom så kommer allt vara nytt nu när detta sommarlov är slut. Ny skola, nya lärare, nya klasskompisar. ALLT! Jag trodde faktiskt att när vi slutade och lämnade högstadiet bakom oss, att jag skulle vara nervös för allt den nya. Men jag är faktiskt inte nervös överhuvudtaget, inte än iaf kommer säkert bli lite nervös när dagen väl kommer, den 23:dje augusti. Men som det känns nu är allt mer spännande än nervöst. Tänk att det här är början på det jag kmr syssla med hela livet! Det är nu jag bestämmer min framtid, vad jag ska jobba med när jag blir äldre. Det känns bra och dessutom har jag ju världens bästa kompis som ska gå i samma klass. Det bidrar nog mycket till att jag int är så nervös för jag vet att jag har ngn att skratta bort nervösheten med! Men nu är det alltså 2 veckor kvar. 2 veckor, det känns som om det kommer gå med blixtens hastighet och det kommer det säkert. 2 veckor, det känns ofattbart! Det känns som om det var igår jag började högstadiet. Då var också det mesta nytt men jag hade ändå rätt många gamla klasskamrater i den nya klassen. Det känns som igår när jag steg in på trojan och tänkte "här kommer jag gå vilse!" och nu tycker jag skolan är liten, det finns helt enkelt ingen chans i världen att jag skulle gå vilse där nu. Kungshöga, som jag ska gå på nu är MYCKET större och jag kommer säkert tänka samma sak. Men 3 år går snabbt och snart kommer jag sitta här igen och tänka samma saker. Jag kommer återigen undra vart tiden tog vägen och inte fatta att jag faktiskt gått ut gymnasiet!



Kommentarer
Sofia

Jag säger dsm! Det ä faan sjukt att vi börjar gymnasiet snart :O Asså shiit vart tar tiden vägen?!

Men som tur ä har vi ju varann som sagt ;)

<33

2010-08-09 @ 10:00:34 | http://blondinxo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback