Ush vill man bli 50!

Sitter och funderar lite i min ensamhet och såg nyss reklamen om Cancerfonden. Missförstå mig int visst vill jag bli 50 en vacker dag och sitta ute på verandan i en vacker idyll och titta när mina barnbarn leker i trädgården. Haha vad poetisk jag e va? Men när man ser denna reklam om att alla har rätt att uppleva 50-krisen så ser det ju hemskt ut att bli äldre. Jag blir nästan deprimerad när jag ser den här reklamen. Asså så här kan det verkligen int va för alla. Jag kan int tänka mig att varken min mormor eller morfar gick runt och undrade vart livet tog vägen, de älskar ju livet och det är verkligen ngt man borde göra när man blir äldre tkr jag. Man är världsvan, intelligent, man har en familj förhoppningsvis, man har bara vuxna barn och barnbarn. Man är helt enkelt fri att göra det man int kunde göra när man var t.ex 30. Jag tkr int att man borde bete sig som gammal bara för att åldern blir högre är man frisk så varför int göra något bra av det? Nu menar jag int att en 50-åring borde dra ut på ett diskotek och supa sig redlös men vill man göra den där drömresan som man aldrig fick tid för så varför int? Åldern borde int begränsa en så länge man är frisk tkr int ja ! Behövde bara skriva av mig lite xD


50 är väl int så hemskt ändå? Alla borde få uppleva det och göra en egen uppfattning !

Kommentarer
Veronica

haha så farligt är det nog inte att bli äldre som reklamen vill göra gällande :)

2010-08-19 @ 20:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback