5 dagar kvar till jul !

Nu börjar min nerräkning, eller nu ljuger jag den började för 2 månader sen typ med bara lite överdrivelse xD .Haha nej men jag älskar verkligen julen, den är sjukt mysig och jag blir så glad när hela min underbara släkt (ja t.o.m min morbror är underbar trots att vi bråkar och tjafsar 24/7, vi kallar det BTW "diskussioner" men vi vet båda att det inte är sant xD) är samlad och har mysigt och roligt tillsammans. Tänkte ta och berätta lite om hur min ju firas nu när jag har tid och innan jag ska gå ut i mörkret och ge kaninen mat.

Jo, först så brukar jag vakna så där vid lagom tid och då ligger jag och drar mig ett tag tills mamma kommer in med morgonjulklappen (enda sen jag slutade med julstrumpa har jag fått julklappen som man får på morgonen av mamma, var inte redo att ge upp den ! xD), brukar oftast vara något jag kan ha under dagen, därför får jag den på morgonen. Sen brukar jag gå upp, fixa hår och smink. Tjafsa med mamma om att jag visst inte behöver frukost när vi ska äta vid 2, det slutar alltid med att mamma vinner och jag trycker i mig några skedar fil. Sen när jag har klätt på mig så går vi över till M&M där det blir mat med hela familjen, älskar mormors julbord! Vi sitter och pratar och äter lugnt tills vi kommer in på något känsligt ämne (oftast jakt) och jag och min morbror börjar argumentera. Han är nämligen jägare och jag är ju vegetarian så ni kanske fattar ;). Aa lite småbråk blir det tills de andra får damp på oss. Sen blir det en liten promenad och Sen blir det Kalles jul med glögg och Baileys, mums !:D Sen kommer tomten (ja, vi har fortfarande tomte då min lillkusin bara är 6 år och det snart kommer en till knodd. Haha på tal om det vet ni vad min kusin sa för ett tag sen? Jo hon bara: Vet du Ella? Det morfar som är tomten. xD Haha vilket det visserligen har varit de senaste åren men annars brukar vi ha en annan) I alla fall tomten delar ut julklappar och vi öppnar dom när han har gått, förutom lillkusinen såklart xD Efter det brukar vi äta gröt och mysa. Sen brukar vi åka på midnattsmässa några av oss och trots att jag inte är kristen brukar jag tycka att detta är mysigt !:D
Ja nu har ni fått reda på hur mina jultraditioner ser ut :)
Bild från förra julen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback