Jag har tänkt på en grej...

Jag har tänkt på en grej rätt mycket. Mitt liv har förändrats så himla mycket på bara 2 år. Förra julen var ett helvette för mig, jag såg inte fram mot det alls, jag hade för mycket tankar om hur allt skulle bli och jag hade för mycket runt om mig just då. Jag kan höra andra säga att de helst av allt vill hoppa över julen i år och det har slått mig att jag kände precis samma sak förra året men jag insåg inte det då hade helt enkelt för mycket att tänka på då. Nu när jag hör folk säga så så kan jag tycka att ingen förtjänar att känna så, jul är ju ändå en dag då man ska ägna åt familjen och ser man inte fram emot det då har man rätt lite hopp kvar och man mår nog rätt dåligt, vissa har ju inte ens en familj. Jag har tänkt på det ibland, alla förtjänar ju att fira jul och att se fram emot en dag med familj och vänner men har man ingen familj eller om de vänt en ryggen så kan man inte göra så mycket och man tappar lätt lusten att fira julen eller göra något överhuvudtaget. Tur nog har jag inte varit där det har varit andra orsaker men jag har alltid haft min familj och mina vänner där och jag kan inte ens tänka mig hur det är för dom som inte har det. Nu ser allt helt annorlunda ut och jag längtar massor efter jul, rätt knäppt egentligen hur något kan förändras så snabbt. Det enda som är jobbigt i år är att jag saknar någon något förskräckligt och jag tänker mycket på att han inte kommer vara med i år och det gör ont att tänka så. Jag har dock aldrig tänkt tanken att han säkert har det bättre där han är nu för det tror jag inte, han trivdes mest med familjen och han var alltid med och jag vet att han även kommer vara det i år men på ett annat sätt.
Det jag ville säga egentligen var att alla förtjänar att fira jul och att ha en familj, att känna sig älskade och ja, jag tycker det är hemskt att höra att vissa inte tycker att det är så. Livet är helt enkelt orättvist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback