112 på liv och död

Nu har jag bänkat mig framför tv:n och tittar på 112 på liv och död. Älskar det programmet och det kanske inte är så konstigt eftersom jag studerar till ett vårdjobb:) Vill så gärna bli ambulanssjukvårdare, verkar så himla spännande men är så många års utbildning först gymnasiet i 3 år, sjuksköterskehöglinjen i 3 år, jobba som sjuksköterska i minst 1 år och sen drygt ytterligare 1 år att studera till ambulanssjukvårdare men efter att jag jobbat ett tag efter gymnasiet så tror jag faktiskt att det är det jobbet jag vill studera till, det vore verkligen en dröm ! Visst får man se mycket hemskt men jag tror inte att det skulle vara så svårt för mig, jag skulle fokusera mest på patienten och att allt handlar om den just då! Nej men nu ska jag inte tjafsa mer om det xD. Blir tv:n hela kvällen nu tills jag ska krypa ner i sängen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback