Ni får säga vad ni vill xD

Ja, ni får säga vad ni vill men jag tycker faktiskt att politik är jätteintressant, jag vet att många i min ålder int tycker det. Jag kan förstå det men för mej är det viktigt om hur Sverige kommer se ut och jag är faktiskt lite besviken över att jag int får gå och rösta i år ! Men jag sitter ändå och ser debatterna som går nu och kommer säkert se en hel del av valvakan, kanske t.o.m hela eftersom att jag har sovmorgon på måndagen. Det är ju hur spännande som helst att få veta hur Sverige kommer styras 4 år framåt. Jag vet att många inte går ut med vilket håll man lutar åt man jag skäms int för att säga att jag är sosse och det finns ingen som kan ändra det. Klyftorna har växt för mycket de senaste fyra åren och de rödgröna behöver helt enkelt stabilisera allting nu. De rödgröna tänker även mer på oss unga än vad alliansen gör och det är faktiskt en viktig fråga. Jag vet också att många int tkr om Mona Sahlin men jag kan int förstå varför! Hon är ju skitgrym ! ;D Nej nu ska jag int sitta och tråka ut er som int gillar politik men jag tänkte bara dela med mig lite av min åsikt nu inför valet :).
Måste bara säga att Lars Ohly int är min favorit men han hänger tyvärr med om sossarna vinner. Maria Wetterstrand och Peter Ericsson däremot tycker jag är bra och de vet likaså som Mona om hur Sverige ska styras för bästa möjliga framtid :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback